zondag 7 september 2008

Beheers je geest of je geest beheerst jou.


Of veel mensen er last van hebben weet ik niet, maar door een gebeurtenis worden associaties met het verleden opgeroepen en gaan de emoties met je op de loop.
Je voelt je heel verdrietig worden, weet niet precies waarom, was toch lekker aan het werk, voelde je prettig? Inmiddels heb ik geleerd de associaties te herkennen, de emoties een plek te geven en weer door te gaan. Ik heb het geluk dat ik de emoties direct in mijn viltwerk kwijt kan en weer een stukje verder ben.

23 opmerkingen:

Anoniem zei

emoties blijven onverwachts de kop opsteken
tot ze een plekje gekregen hebben ;)

Anoniem zei

Ja lieve Yvette, ik voel het precies zo, alleen probeer ik het een beetje weg te lachen op mijn blog en in mijn foto's.
Wat een geluk heb jij dat je je kunst hebt!

Corrieneeltje zei

Dag yvette, als altijd is hier meteen een diepte die in ruimte en vrijheid wordt aangeboden, mooi! Ik geniet ook erg van de foto's van het oude vilttasje, glans en licht, daar hou ik van :- )

Anoniem zei

Mijn geest wordt gevoed en niet beheerst. De emoties zijn van een andere orde;-))
Emoties kun je besturen, de bevrijding geven of als groeiproces nemen. Emoties, je kunt niet zonder, ze vertellen je wat er in je gevoelsleven ontwikkelt, herhaalt of laat zien.

Prachtig vilt, mijn complimenten
Yvette!

Isolde

Anoniem zei

@ nee Yvette, helaas!
op dit stukje lopen prachtige Charolais koeien rond :)

Anoniem zei

Ik dacht al, wat hangt daar een prachtige verzameling emoties!

curieuzeneuzemosterdpot zei

twee 'dingen' 'heersen' over een mens; zijn gevoel en zijn verstand.

heel vaak zijn ze in strijd met elkaar, soms heftig, soms wat minder ..
maar vrienden zullen ze nooit worden.

als je je gevoel volgt en je verstand probeert te beheersen, ipv andersom, dan zit je altijd goed, yvette!

prachtige, 'gevoelige' viltwerken maak je, yvette!!

Anoniem zei

Het is goed dat je een uitlaadklep hebt en dat in kunst kan uiten.

Anoniem zei

Hallo Yvette lief

Jawel, zo werkt het
Jij stopt het in je *vilt*,
ik in mijn freubelen en dichten
Het is zowat hetzelfde ja als
mijn gedichtje, mooi ...

Ontwaak de sluimerpoort van je hart
Ontstijg de nevelen van je geest
Ontvlucht de schaduwen van je ziel
Ontdek de allesomringende liefde

Ik maakte hem voor op mijn trouwkaart ooit

Liefs
Luuntje xx
http://thebluemoon.punt.nl

Anoniem zei

Waaw! Knap stuk vilt. Ge kunt zien dat hier met emoties gewerkt wordt.
Uitbundige kleuren, je zat op dat moment geloof ik niet in een dipje.

MariecusBruyn zei

met je handen werken is toch een zegen, hè. Met de loslopende emoties in je lijf kom je vaak tot verrassende resultaten, is me al opgevallen. Zoals die zachte kleurenpracht die je op je foto laat zien... krijg er niet genoeg van8

Anoniem zei

dag lieve yvette,
mijn emoties gaan ook vaak met me op de loop,ik ben een gevoelsmens pus sang,en er is nog genoeg werk aan de winkel om dat in banen te krijgen maar met hulp van vriendje is dat wel te doen en kom ik er wel steeds weer uit, als ik iets voro jou kan betekenen ...
laat ik mijn gevoel graag weer spreken,:-)

xxx
klaproos

Anoniem zei

ik blijf vrolijk nu
laat andere emoties even niet toe!
over mijn log: you aint seen nothing yet!!!
geen tel stilgezeten dit weekend
liefs

Anoniem zei

Ik verlies me graag in m'n hobby. Het helpt maar is soms ook enorm confronterend.
Maar uiteinelijk lucht het altijd wel weer op, een opgeruimd gevoel.

Fijne avond.

Anoniem zei

Ha Yvette

Kwam je een fijne week wensen
en je plaatje vind je later
op de blue moon ;-)

Liefs, Luuntje xx
http://thebluemoon.punt.nl

Anoniem zei

Alles heeft zijn tijd en plaats, en soms erg lastig om het zomaar kwijt te raken, soms blijft het jaren bij je in bepaalde tijden, en dan ineens kan het zomaar verdwenen zijn, en zie je alleen maar met een lach terug, geduld is de key word!

XXX

Anoniem zei

wat is er mis met het tonen van emoties?
ik lach, huil,schater, schreeuw soms.
ik ben mens:))

Anoniem zei

Heerlijk dat je zo in je werk je emoties kwijt kunt!

xX Geluk, Hilda

Anoniem zei

Sommige "vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon schijnt.
Anderen zijn als de zon zelf,
ze komen als het donker is!

Prettige en vooral creatieve dag en week gewenst, lieve Yvette!

Anoniem zei

Emotioneel viltwerk en de diepte die het inneemt..
Leer je emoties te beheersen, krijgt hierdoor een andere klank.. als je het weet, kan je er anders mee om gaan.
Het is een verrijking!

fontainefleurie zei

Het is mooi als de gedachten van de geest bijna gedachteloos weg kunnen ebben in je vilten.

Anoniem zei

Wat een mooi geschreven woorden hoe we ermee om kunnen gaan. Uit jouw eigen ervaring. En weer die prachtige kleuren.

Catharina Maria zei

prachtige kleuren Yvette !
Heb het even een beetje moeilijk maar ik bel je echt wel hoor !
liefs van Rini