zaterdag 8 november 2008

De dood meldt zich niet na het leven, maar tijdens.

Bovenstaande zin komt uit het boek "Verborgen jaargangen" van Es Essen. Es is een heel inspirende blogster, maar ze bleek meer....
Tijdens de kunstlijn afgelopen zondag komt er een heel byzondere vrouw op me afgelopen met de woorden : jij bent Yvette en je bent net als je blog. Onmiddelijk schiet in mijn gedachten Es! Ze was Es en net zo byzonder als ik me had voorgesteld. Tijdens de kunstlijn is het altijd erg druk, te druk om echt met iemand te praten. Ik weet zeker dat het daar nog van komt en helemaal nu ik haar boek, dat ze me toestuurde, heb gelezen. Ik kon het niet meer wegleggen. De computer is zelfs niet aan geweest.

14 opmerkingen:

MariecusBruyn zei

Je hebt wel leuke contacten gemaakt met de kunstlijn, en nog meesleurende lectuur erbovenop! Daarom dat het hier zo stilletjes is geweest :)
Ga jij eruit voorlezen? Ik vroeg Martine ook al om voor te lezen, dus ga zodadelijk eens zien of ze klaarzit met haar boek ;)

Anoniem zei

kleurrijke personen heb jij in je kennissenkring :)
een èchte schrijfster.....toe maar :)

Anoniem zei

Weet je hoe geweldig ik het vind om langzamerhand, heel langzaam een aantal bijzondere bloggers te leren kennen? Wat geweldig voor jullie twee om met elkaar te kunnen praten.
En mijn keel Yvette, die staat op springen. Blauw vuur wil eruit.
Fijn weekend voor jou.

Anoniem zei

Weer een ervaring rijker!

Anoniem zei

Zoals je zegt: de onmiddellijke herkenning van en vooral in elkaar.
Alsof ik je al jaren kende.

Fijn dat je m'n boek kunt waarderen en spreken zullen we elkaar zeker t.z.t.
Laat me maar weten wanneer je in Amsterdam bent...

Yvette, fijn weekend

Anoniem zei

'Verborgen jaargangen' heb ik net genoteerd met een dun lijntje er omheen naar Es en Yvette en "Twee die openhartig zijn en elkaar in een flits herkennen."Prachtig.

Anoniem zei

wanneer is de volgende kunstlijn??
ik zet hem in mijn agenda met dikke vette letters:))

curieuzeneuzemosterdpot zei

wat een bijzondere ontmoeting, yvette!

als de pc moet wijken voor dit boek, weet ik genoeg! :-))

t zei

It must make you smile. To meet a blogger who is just like their blog. Just how you imagined them to be. I would love to meet up with some of my blog friends. It would be so nice. One day it will happen. xt

Anoniem zei

boeken hebben hun geschiedenis

het boek is nog niet uit
het is wel een uiterst klein dun boek
een handboek een schemerboek
in de boekenkast is het altijd zoek
ook valt het van tafel in het niets
valt het tussen de woorden van praters
tussen het gebrul van elokwente sprekers
ver weg ontbladert het in het witte woud
schurftig komt het soms terug zacht
is zijn vragende oogopslag in een hoek
vergeten gaat het liggen en vergeelt
tussen de onverschillige pissebedden
wordt het een stehgeiger voor stijfkoppige
dovemansoren geen eenvoudige boodschap
verlaat meer het boek het is slaapverwekkend
ook de lezer is slaapwekkend maar die eet
vrijt slaapt en doet aan krachtsport
die werkt zich zeker tevreden in het zweet
die danst met hanetred rond zijn windei
en bereikt zo de juiste vorm de hemel op aarde
© Gerrit Komrij

Anoniem zei

Echt super, en dat heb ik ook op dit moment, al langere tijd, pc wijkt voor goede boeken :D

Bijzondere ontmoetingen doe jij op op dit moment, doet mijn hart goed :D

XXX

Anoniem zei

.
Als het kind in je sterft
dan ga je dood ...

Willem Vermandere

en er zijn al veel mensen gestorven
vooraleer ze dood waren ...

Uvi

Anoniem zei

Dat is een zin om even "door te laten dringen"...

Super dat je zulke bijzondere loggers leert kennen Yvette.

Doeiii,
beuzeblaadje

Anoniem zei

O wat geweldig Yvette, je hebt Es ontmoet. Ja ik weet het ook zeker, een heel bijzonder mens.
Ze heeft een boek geschreven? Daar wil ik meer van weten!