zondag 29 november 2009

schudden met je gat


Er is een rookhok in Heliomare waar ik regelmatig even een sigaretje rook. In het begin was het heel stil en verdrietig wat ik daar zag maar nu is het een plek waar we veel lol hebben. Straks even roken??? hoor ik regelmatig door de gangen roepen. We beginnen elkaar te kennen en na de verdrietige verhalen komt de humor.Ik heb zo'n bewondering voor de levenslust van de ernstig gehandicapte mensen daar. Afgelopen week echter, werd ik heel verdrietig, ik nam alle verhalen mee naar huis en kon het niet loslaten. Marjolijn van Carpe Diem heeft ook een verpleegkundige achtergrond en gaf me een vermakelijke tip.
Weet je Yf, ik schud altijd, liefst zo onzichtbaar mogelijk,even met mijn gat als ik ergens weg ga.

( 15 december wordt ik opnieuw geopereerd ..en Annelies ik kan je blog niet vinden)

56 opmerkingen:

http://uvi.skynetblogs.be/ zei

Goedenmorgen Yvette,

En ik laat je achter
in je pijn en verdriet.
En wellicht ben ik als zovele virtuele anderen.

Maar hier in dit vreemde huis
en daarbuiten, in de tastbare wereld,
groeien zorgen en sterven mensen.

En ik hol verder.
En vergeet.
Ontmantel me van de anderen.
Om te overleven.

Sorry, Yvette.



PS.
Maak me nu en dan eens wakker aub.

regenboog zei

lieverd
we schudden heel wat af!
ik wens je het allerbeste
veel liefs en sterkte

Martine zei

Als je voor het schudden deze kleurige viltslinger over je gat hangt valt het verdriet er lachend vanaf.
Ik heb je gemist.
XXXm

dorie zei

ja, dat is een hele goede, zo de shit achter je kunnen laten! als er dan maar geen staartje achter blijft.... xD

Fluitenkruid zei

Grappig dat het letterlijk van je afschudden beter helpt dan het alleen in gedachten doen.
Mooie ketting, het lijken wel engelse dropjes.

x Jannet

marjolijn zei

Zo is het meis, lekker schudden...!!
Geniet nog even van je vrije dag.
De accu weer goed opladen, en je kunt er morgen weer tegen aan.
Lekker op de bank, kachel en kaarsjes aan, Das en de dasjes in de buurt, wat wil je nog meer, m'n lieffie..!!
Fijne zondag.
Liefs Marjolijn.

Emmy zei

een heel erg mooie ketting van vilt zo kleurig heel veel sterkte met de komende operatie
liefs Emmy

Di Mario zei

Dat is een tip waar we iets mee kunnen.

Love As Always
Di Mario

Jasmine zei

I'm glad you are finding friends to lighten your days.

I will be thinking of you on the 15thxxxxx

Sadia zei

Splendid and fabulously done as always Yvette! Love the colors and your designs!
Hugs and take care.

merel zei

dat schudden ... waarom niet.

jude zei

i hope all goes well. i love all the tossed colors here. it is like i feel, alternating dark and light, up and down, round and round. xx

Marius zei

'Ontmantel me van anderen om te overleven', zegt Uvi, en soms is dat ook nodig. Maar ik herken het heel goed vanuit Klimmendaal - en is het niet met alles dat je raakt, dat je dat meeneemt? De tegenkant ervan is de onverschilligheid, dat is veel verdrietiger. Maar soms eens even met je gat schudden, ja, niet alles is continu te torsen, schud het van je af in dát besef. Ik leef met je mee Yvette!! Er is altijd wel een minuutje dat ik denk, Heliomare, hoe zou het daar zijn?

Lutje zei

Ik denk niet dat dat helpt bij me, maar het is wel een handige tip ;-)
en je wordt weer geopereerd, dat is minder, ik wens je heel veel sterkte!

wim zei

Dat zouden meer mensen moeten doen en er een beetje lol aan beleven ook ;-)

ArtSparker zei

That is a very lively looking DNA sequence. Yes, sometimes shaking helps shake things loose.

klaproos zei

schudden met je gat:-))
whahaha heerlijk, ik zal dat meer gaan doen wanneer het verdriet me overmand yvette,

ik wens je sterkte met je operatie, de moed van een leeuwin...

ik bewonder je,ik zou bang zijn....

xxx

John zei

Herkenbaar! maar ik heb altijd geprobeerd het me niet te veel aan te trekken. Anders ga je stuk. Het is geen onverschilligheid, maar zelfbescherming omdat ik al genoeg aan mezelf had.

Ik wens je veel sterkte 15 december!

filz-t-raum.ch zei

liebe yvette,
ich liebe deine farbenfrohen filzwerke,die strahlen richtig gute laune aus!!!
einen schönen 1.advent wünscht dir,
filz-t-raum.ch

Morgaine zei

whahaha even schudden met je gat, dat is eigenlijk een heel tof idee! Dat ga ik zeker eens proberen, want thuis doe ik dat eigenlijk al... even armen uitslaan net als een vogel zijn vleugels weleens even doet...

Er zit heel wat in :D

En 15 dec.... spannend!

XXX

Clemens zei

Haaai lieve Yvette, ja ik blijf ook aan mijn lapzus denken! Gek is dat hè, één keer in het hart is toch wel vaak voor altijd hoor. En tòch is er dan ook altijd nog plaats voor meer!
Haha, die tip die je kreeg vind ik wel briljant. Ik denk dat het helpt (alleen hoop ik dat het schudden je nog een beetje lukt dan).
De mens is gelukkig in staat om zich in hoge mate aan te passen aan situaties, dat blijkt wel weer hè. Je groeit er in, en gaat werken vanuit dat perspektief. Waar je eerst alleen in enorme golven de ellende over je heen kreeg, zie je nu mogelijkheden, fijne dingen om te delen, kleine lichtpuntjes. Dat geldt voor de rookkamer, ik heb het gevoel dat het ook geldt voor je hele behandeling daar. Volgens mij ga je hier sterker dan ooit uitkomen Yvette!
Maar goed, het is nog werken, en zeker als er teleurstellingen zijn zoals de nieuwe operatie. Als je die maar ook weer als een kans ziet...
En het loslaten van al die verhalen, ja dat is voor jou ook niet makkelijk! Dat kan ik me goed voorstellen. Maar je weet het: alles meenemen dient geen doel, het is een overspoeling, het is negatief. Laat je maar niet meespoelen hoor, hou je vast aan de mensen om je heen.

Liefs van hierzo, en roosjes ook!
Clemens.

Han zei

Ja het verbaasde mij ook hoe ze in Heliomare de mensen een oppepper kunnen geven. Als ik een slechte dag heb ga ik even met mijn neus naar de wind staan en dan alle gedachten laten wegblazen.

Anne zei

schudden met je gat, de zeewind alle hersenspinsels laten wegblazen, in volle galop mijn paard en mijzelf de ruimte geven.
het zijn allemaal andere namen voor loslaten.
jij kunt het wel, meis:))

Unknown zei

Hoi Yvette
Ja..Lekker even alles van je afschudden!
Sterkte de 15de..
En dat je maar weer snel mag herstellen.
Groetjes Henk Bos

curieuzeneuzemosterdpot zei

letterlijk en figuurlijk alles van je afschudden?
goed idee, want door alles met je mee te dragen, geraakt het probleem niet opgelost. integendeel.

ik wens je heel veel sterkte voor de moeilijke tijd die er voor jou weer aan komt, yvette!

t zei

Shaking your ass sounds like part of an imporatnt a dance, shaking all those worries out of your head at the same time. Free and happy to offload all that information. Yes, way to go Yvette....

Will be thinking about you on the 15th, sending lots of positive energy for you...

xt

Lutje zei

Ik wens je een fijne week...en veel goede moed

marjolijn zei

Mogge lieve meis,
Nieuwe week nieuwe kansen.
Maak er weer een goede week van.
En je weet het hé, als het je even te veel wordt ff flink schudden met het gatje, dan kun je weer verder.
Succes vandaag weer, maak er een fijne maandag van.
Liefs Marjolijn.

gerdaYD zei

Goede morgen, mijn lieve schat. Een nieuwe dag in therapie, je ziet er misschien tegen op, maar het doet je blijkbaar tóch goed...
Je werk is zo mooi... dààr moet je je beslist aan optrekken!
En die gouden tip van Marjolijn? Die mag er zijn! Ik ben het als een razende aan het uitproberen, het héle huis schudt er van!
*wink, big smile*

Marlou zei

Hai Yvette,

draai maar met deze mooie slinger in het rond en roep:

alle komt goed!!!

Dikke knuffel van Marlou

kruidje zei

Dan wil ik voor die tijd nog een afspraak maken!!
Maar weet niet wanneer je thuis bent.

Ik aard me meestal heel goed met de grond, zodat ik het kan laten afvloeien!!

Annelies zei

Schudden,ja dat kan alle kanten op.
Maar soms weet je echt niet welke? !!
Ik wens je veel sterkte.
Vandaag schijnt de zon, laten we even genieten.

Warme groet van Annelies.H.

Danique zei

Alweer een operatie, Mijn hemel wat een ellende heb jij dan toch. Je verhaal over Heliomare is zo direct en zo vol leven, jij kan zo goed de mooie nuances en schakeringen, zelfs al is't nie meer dan een sigaretje in een ruimte, onderdeel laten zijn van je beleving dat het tastbaar en mooi word, Schijnbaar kleine dingen worden zo zo intens hè. 'K wens je weer alle sterkte van de wereld, het is erg als iemand zoveel steeds lijden moet zenne!

Liefs, Danique

Anya zei

Hallo Yvette
Ben maar blij dat je met je gat KAN schudden tis beter als alles opkroppen !!!
Liefs van ons en ik denk aan je...
(@^.^@)

ria39 zei

Lieve Yvette,

Ook ik wil graag met je meeleven,
en hopen en bidden dat de heelkunde vlug
en goed mag verlopen. En een prima herstel
Rond die tijd ben ik er even niet,
maar ik neem jouw intenties mee
en zal een kaarsje in mijn hart
voor jou ontsteken.

dikke knuffel,
ria

Lutje zei

Ik kom je een dinsdag vol liefde, warmte en vreugde brengen....

Marlou zei

1 december al weer...

vanaf vandaag brandt er elke dag een kaars voor je.
ik steek hem nu aan.



Zo... gedaan....

met daarbij het verzoek aan het universum of het allemaal heel goed met je mag gaan...


Liefs van Marlou


~

Anoniem zei

Zou je door die nieuwe operatie nu pijnvrij zijn Yf? Ik hoop zo voor je dat je je straks weer prima voelt en lekker met de honden rond kan springen.
Liefs Haba

wim zei

Kom hier nog effen schudden ;-))).....;-)))......;-)))

Fluitenkruid zei

Beterschap voor Shuka, blij dat het 'maar' een infectie is, we hopen dat ze snel opknapt! x

marjolijn zei

Mogge meis,
Nieuwe dag nieuwe kansen.
Hoop dat het met Shuka weer wat beter gaat.
Dan gaat het ook met jou weer beter.
Succes vandaag.
Liefs Marjolijn.

elly zei

Dikke knuf en schudden maar ;-))

~~Seraka Photography~~ zei

shake it baby :))))

Marlou zei

Ik krijg gewoon een liedje in m'n kop:

Schudde met je gat....
Schudde met je gat....
Schudde met je gat....

tralalala...

Hoor jij het ook?

Liefs!

Harnett-Hargrove zei

I will light a candle for your health.
Interesting work, interesting piece. -Jayne

Marlou zei

wel thuis weer...
was het een beetje te hebben vandaag?

liefs van Marlou

Lutje zei

hey, nog een fijne avond, hier wordt het al weer donker, eigenlijk vindt ik dat veel te vroeg....
ps: hoe gaat het met je hondje, wat ze de dierenarts?

marjolijn zei

Mogge meis,
Vrijdag alweer, laatste dag van de werkweek.
Een volle drukke en bewogen week was het voor je.
Hoop dat het met Shuka weer wat beter gaat en dat de medicijnen hun werk goed doen.
Hou vol meis, het weekend staat weer op de stoep. Tijd om lekker uit te rusten en de accu te laden.
Liefs Marjolijn.

Lutje zei

Dat is goed nieuws,
ik kan er niet goed tegen dat mensen zich ziek voelen, en eigenlijk zie ik niets anders in mijn job...

Marlou zei

hai meissie,
hier heb ik een mooie spreuk voor je:



Spreuk van vandaag:

Een dag waarin we niets voor een ander hebben betekend, is een verloren dag.

Pappa Vidyaakar

Groetjes van Marlou


~

Danique zei

Kwam U dan efkens 'n goed weekend wensen.
Veel liefs, nie teveel tobben zenne en vooral proberen te richten op't mooie hè.

Danique

marjolijn zei

Mogge meis,
Lekker genieten van je vrije weekend hé.
Veel plezier en geniet ervan.
Liefs Marjolijn.

Momo Luna S!gnals zei

Wat een goed idee, ik ga het zeker uitproberen. Je ketting is prachtig met al die vrolijke kleurtjes.

Heel veel sterkte de 15e, ik zal aan je denken.

Liefs en xxx

klaproos zei

ik wens je héél veel sterkte yvette,
onnodig te zeggen dat ik een kaarsje voor je zal aansteken dinsdag ,

hou goeie hoop dat er ééns een oplossing zal komen en dat kan natuurlijk nu al zijn..

liefs
xxx

Anoniem zei

heej yvette, fijn dat je je humor in ieder geval niet verloren bent, al heb je t vast moeilijk nu, ik wilde je toch fijne kerstdagen toe wensen
Hou je haaks, meid!

Anoniem zei

hierboven dat ben ik, Maurice
;)