zaterdag 7 januari 2017

moooooooooi

       


Deze situatie, ijs en een mooie zonsondergang bovendien samen met de doggies en een mooie vilten omslagdoek, maakt zo wie zo gelukkig.
Toch is het een mooi streven om vaak te gebruiken.
Gelukkig zijn zonder aanleiding.
Ik ben veel aan het nadenken over de dood. Hoe verschillend ,  het verlies van een dierbare kan zijn.
Totdat Tovke dood ging kon ik het natuurlijke element accepteren.
Je stopt een bol in de grond die zich ontwikkeld als een bloem en dan weer langzaam afsterft tot het winter wordt en de cyclus opnieuw begint.
Er is natuurlijk het gemis maar dat slijt meestal langzaam.
Tot de dood van Tovke voor mij alles op zijn kop zette.
Zelfs de dood van mijn moeder afgelopen mei heeft niet zo'n pijn gedaan als de dood van mijn hondje.
Daar kan ik maar niet overheen komen.
Wat een raar schrijfsel is dit geworden, van zomaar gelukkig kunnen zijn tot diep verdriet.
That's life zal ik maar zeggen.....

((thinking about being happy, I started to write about the death of Tovke my dog. How different grief can be for different loveones. Even the death of my mother in may, feels more naturel, an act of the circle of life and death. I miss her of course but that fades away.
Tovke , I miss her so much, speaking of her is so painfulll . ))

17 opmerkingen:

די מריו zei

Verdriet en geluk zitten soms ook heel dicht bij elkaar. Waarom de pijn van een hond soms zo heftig is, dat komt omdat een hond onvoorwaardelijk van je houdt, je altijd op het goede moment aandacht geeft en jou als baasje echt geweldig vind.

Love As Always
Di Mario

Mo Crow zei

(((Yvette))) such a beautiful photograph!

Nancy zei

Such a photo!! Some sadness is just so deep. Sending love your way.
xoNancy

Marjolijn. zei

Mooie foto meis...!
Geluk en verdriet kunnen heel dicht bij elkaar zitten.
Fijne zondag.

klaproos zei

ach lieverd toch,
je weet ook dat een dier je soulmate kan zijn, en dat was tovke vást voor jou,
probeer te bedenken dat daar waar ze is, pijn en last geen rol spelen en wees blij voor haar,,

dikke knuffels.
xxx

Helena zei

Ach ja lieve jij, het hoort bij elkaar, donker en licht, regen en zon, verdriet en geluk vormen het leven waarin je gelukkig kunt zijn om niets en tegelijkertijd om heel veel... en dat wens ik je ook voor dit mooie nieuwe jaar, dat wensen en dromen uitkomen! xxx

willy zei

een prachtige foto Yvette

en geluk en verdriet liggen nu éénmaal dicht bij mekaar

prettige zondagavond

Marlou zei

Ha lieve schat,

ja, die Tovke van jou dartelt rond op de Eeuwige Jachtvelden...
Die kijkt naar beneden en denkt:
"Waarom is ze zo verdrietig? Ik heb het zo goed hier..."
Zo is dat nou eenmaal met dieren...

Bedenk maar eens hoe gezellig het hondje het heeft met alle anderen, lekker dollen en keten.

Zo is het en niet anders...
Dikke pakkerd van Marlou

.

Annette zei

Twee jaar was ik ontroostbaar bij het verlies van de 'blondies' ~ nu is hier Jula en alles is weer goed.

Huil maar Yvette.
Tranen houden de ziel groen.

Prachtige foto...

Mirjam Kakelbont zei

Hej hej Yvette,
Bedankt voor je reactie op mijn blog!
Twee jaar geleden ging mijn konijn dood. Ze woonde binnen, was zindelijk en liep me overal in huis achterna. Ik heb zo gehuild. Dieren kunnen je raken in je ziel. Als je in hun ogen kijkt, kun je hun ziel ook zien zitten. En ze houden onvoorwaardelijk van je. Zien nooit dat je een bad-hair-day hebt.
Sterkte met het verlies...
Complimenten voor de foto. Ik vind 'm prachtig.
Groetjes Kakel.

ria zei

Lieve Yvette,

Het verheugd mij, als jij blij bent en dat ik
een heel klein beetje daar mocht aan bijdragen.

Weet je, ik denk ook dikwijls aan de dood, niet
omdat ik volgende maand moet geopereerd worden,
maar omdat het bij het leven hoort.
Ondertussen ben ik 77 en weet dat een groot stuk
van mijn leven voorbij is.
Ik ben dankbaar voor alles wat ik gekregen heb
en nog krijg, elke dag.

In mijn hart is er een stille vreugde,
sinds mijn kinderjaren.
Dat is een heel groot geschenk.
Ik wil graag wat met jou delen.

een lieve knuffel Yvette,
ria39

Haba zei

Goede morgen Yff, gewoon simpel gelukkig zijn, om een mooie dag, een geurende bloem of welke andere oorzaak dan ook. Zelfs als er nog steeds verdriet in je hart is. Dat kan tegelijk, dat weet ik zeker.
Prachtige foto hier bij dit log van de zonsondergang, maar bedenk dat de zon ook altijd weer op komt. Zowel hier als in je hart.

A van de Aa zei

De meeste van mijn beste vrienden waren geen mens.....
Sterkte meid....

Lutje zei

sterkte!
wat een mooie foto, het straalt vrijheid uit.
En ik vindt het normaal dat iemand die jaren in je huis woonde of wie je heel goed kent mist, het zou erg zijn moest het anders zijn
Eén @->- voor jou

Merel zei

Geluk en verdriet ze zitten op de schommel van het leven
Sterkte

handstories zei

Dear Yvette, wishing you a peace filled soul. That photo is wonderful- you look ready to fly- away from, through, and to it all.

christiene zei

Vreugde en verdriet gaan hand in hand,Yvette.
En verdrietig zijn mag,en ook al geef je het een mooi plaatsje.
Je foto is geweldig, prachtig zo met de omslagdoek!
groetjes
Christiene.